Samarbejdet & Processen

Sådan kommer vores samarbejde til at foregå…

Sådan vil et samarbejde typisk foregå


Indledningsvis

Som noget af det første i processen, har du formentlig sendt mig en besked, hvor du beskriver hvad du gerne vil have lavet.

Jeg vil dog sikkert stadig have nogle spørgsmål, dem mailer jeg til dig. Alle disse informationer vil danne grundlag for et godt udarbejdet tilbud til dig.

Når du har modtaget mit tilbud og du kan godkende det, sender jeg en ordrebekræftelse og faktura.

Umiddelbart efter jeg har modtaget 1. rate af betalingen (50% af total beløbet) kan jeg gå igang med dit projekt.

Formular

Inden jeg går i krig med dit projekt, fremsender jeg en formular, som du bedes udfylde. Formularen indeholder alle de oplysninger jeg har brug for til at oprette dig både i CBGdesign.dk regi, men også hos eksterne samarbejdspartnere som webhotel og theme leverandører mv.

Endvidere skal du beskrive dine ønsker til alt fra farvevalg, typografier og menupunkter, til informationer om tekster og billeder.

Har du allerede selv lavet en kravspecifikation, bedes du vedlægge den formularen.

Processen

Dit website vil herfra blive sat igang baseret på formularen og vores aftaler om dine ønsker og forventninger.

Det skal understreges at alle aftaler vil foregå pr. mail.

Under hele processen vil vi være i tæt dialog – kommunikation vægtes meget højt.

For at undgå misforståelser og at der på sigt ikke skal laves for meget om, vil du jævnligt skulle godkende “layouts”.

Afhængig af hvilken pakke du har valgt eller hvad vi har aftalt, så er der som udgangspunkt 1-2 korrekturrunder.

Hen mod færdiggørelsen retter jeg hvad der måtte være af korrekturrettelser – skulle du herefter have brug for flere korrekturgange vil det være udover det aftalte tilbud.

Overdragelsen

Når vi er enige om at dit website spiller som det skal, er tiden inde til at lægge dit nye lækre website online.

Der vil ikke blive en decideret overdragelse, da jeg allerede fra start af, opretter sitet i dit navn hos de forskellige leverandører.

Du bestemmer selv hvornår du vil have den aftalte undervisning i brugen af sitet – før eller efter sitet er online.

Umiddelbart før dit website bliver lagt online, vil du skulle overføre 2. og sidste rate – de resterende 50%.

Slutteligt

Deadlines:

Medmindre du skal have produceret et meget omfangsrigt website, så vil de fleste pakker jeg tilbyder tage op til max. 1 måned at udvikle og designe.

Samarbejde:

I størstedelen af mine tilbudte pakker, forventes det, at du selv til en vis grad, inddrages i arbejdsprocessen

fx.: Er der tale om en webshop, så laves der én kategori (fx. frugt) samt én underside til kategorien (fx. æbler). Disse 2 sider færdiggøres, men herfra skal du selv sætte de resterende kategorier og undersider op – det er et forholdsvist simpelt men tidskrævende stk. arbejde.

Det forventes også at du selv leverer færdig tekst og billedemateriale samt logo.

Det kan ikke forventes at CBGdesign.dk gennegår leverede tekster for stavefejl, kommafejl, sprogbrug eller lign. – det tilbydes dog som tilkøb.

Får vi ikke fremsendt tekster, vil der på tekstområder blive brugt lirum larum tekst.

Det samme gælder mht. billeder – har jeg ikke modtaget billeder vil der blive placeret et midlertidigt tilfældigt billede.

Du vil få udlevet en kode til at logge dig ind på dit kommende website, hvorfra du kan følge med i hele processen.

I pakker og tilbud er der ikke indregnet fysiske møder, men har du lyst til at komme en tur til Falster, så kan vi sagtens lave en aftale herom – Det kan fx. være en stor fordel med henblik på både korrekturgang og undervisning.

Tilbudspriser:

Der vil i et tilbud være overslag på eksterne leverandørs priser som fx. domæne, hosting, theme m.m., men da disse betales direkte, vil de ikke være en del af CBGdesign.dk’ tilbud.

Forretningsbetingelser finder du her og Bankoplysninger finder du her

Læs mere om Blogs

Webshop

Læs mere om hjemmesider

CBGdesign.dk-website

Læs mere om Webshops

Faa-en-webshop