Samarbejdet & processen

Indledningsvis

Som noget af det første i processen, har du formentlig udfyldt tilbudsformularen på vores kontaktside eller sendt os en besked, hvor du beskriver dine ønsker og behov.

I tilbudsformularen bliver du stillet forskellige spørgsmål, som alle vil være med til at danne grundlag for et så præcist tilbud som muligt.

Når du har modtaget tilbuddet, og har godkendt det, sender vi en ordrebekræftelse og en faktura.

Umiddelbart efter vi har modtaget godkendelse af tilbud, sender vi enten 1. rate af betalingen (50% af totalbeløbet) eller det fulde beløb – afhængig af hvad du skal have lavet. Når første faktura er betalt, går vi igang med dit projekt – medmindre andet er aftalt.

Alle projekter over kr. 4.999,- deles i 2 rate betalinger – en ved opstart (forudbetaling) og en ved færdiggørelse af projektet (når hjemmesiden lægges online).

Alle projekter under kr. 4.999,- forudbetales.

Projektformular

Efter godkendelse af tilbud, sender vi en projektformular, som du bedes udfylde med al den info du har til dine ønsker til hjemmesiden samt oplysninger om din virksomhed.

Oplysningerne vi får i Formularen bruges til at oprette dig i vores system, til evt. eksterne samarbejdspartnere som webhotel og theme leverandører mv.

Endvidere bruges oplysningerne til at beskrive dine ønsker til alt fra farvevalg, typografier og menupunkter, til informationer om tekster og billeder.

Har du evt. allerede lavet en kravspecifikation, må du meget gerne sende den til os.

Jo mere infomation vi har inden vi går i gang med projektet, jo mere sikker er du på at vi kan holde os inden for budgettet (undgår ekstra tidsforbrug).

Arbejdsprocessen

Efter modtagelse af projektformularen og evt. anden kommunikation hvor vi har  forventningsafstemt, går vi igang med dit projekt.

Det skal understreges at alle aftaler vil foregå pr. mail så vi hele tiden kan forholde os til de indgåede aftaler.

Under hele processen vil vi være i tæt dialog – kommunikation vægtes meget højt.

Vi vil løbende, og altid side for side, bede dig om at gennemgå hvad vi laver og godkende “designs/layouts”. For ikke at vi skal rette samme fejl, ændringer mv. på flere sider, er det er VIGTIGT, at vi får hver enkelt side godkendt, inden vi går videre med en ny side.

Du vil modtage et link og et password til siden, som vi åbner for, hver gang det er tid til at gennemgå og godkende en process.

Afhængig af hvad du skal have lavet og hvad vi har aftalt, så er der som udgangspunkt 2 korrekturrunder på det endelige projekt.

Den sidste korreturrunde (nr. 2) ligger umiddelbart inden online lægning.

Kommer der rettelser og ændringer efter enhver godkendelse, vil der blive faktureret ekstra timeforbrug.

Samarbejde og opbygning

I alle tilbud forventes det, at du til en vis grad selv er med i arbejdsprocessen.

Fx.: Er der tale om en webshop, så laver vi naturligvis shoppen med oversigt, kategorier, kurv & bestilling. Vi opretter de første varer/produkter i kategorierne – herefter overtager du, og fortsætter med oprettelserne

Herudover vil du ligeledes selv, skulle oprette sider og undersider som ikke indgår i tilbuddet

Undervisning i brug af hjemmesiden

Du vil altid få undervisning i hvordan du bruger din webshop.

Vi laver en tutorial (video) af hvordan du opretter dine varer. Herudover er du altid velkommen til at kontakte os hvis du har brug for yderligere hjælp.

Møder – fysiske & online

I vores tilbud er der ikke afsat tid til hverken fysiske eller online møder.

Online møder

Vi holder gerne et online møde på Teams, men alt udover 30 minutter vil blive faktureret med vores timepris – medmindre andet er aftalt.

Fysiske møder

Ønsker du et fysisk møde, må der forventes  fakturering på tidsforbrug og transport.

Tekster & Billeder

Udarbejdelse og redigering af Tekster & Billeder indgår aldrig i et tilbud!

Færdigskrevet tekster og færdigredigerede billeder skal altid leveres af kunden – medmindre andet er aftalt. 

Tekster

CBGdesign.dk er ikke ansvarlig for tekster leveret med stavefejl, kommafejl, sprogbrug eller lign. – du kan dog tilkøbe korrekturlæsning.

Har vi ikke modtaget tekster når vi går igang med projektet, indsætter vi lorem ipsum (dummy) tekster, som vi naturligvis udskifter når du har dine tekster klar.

(Du kan med fordel vente med dine tekster til vi er færdige med designet, idet du så kan se hvor meget og hvilke tekster der er brug for – det gælder dog ikke for “Om” sider og kontakt mv.).

Billeder

Når vi laver en hjemmeside placerer vi billeder rundt på sitet, som vejledning til hvor og hvilke billeder der er brug for. Billeder er en vejledning til dig om hvilke billedformater og hvilken “stemninger” disse billeder bør have.

Vi benytter aldrig billeder med ophavsret – og vi modtager heller ikke billeder som ikke er kundens egne – lovgivningen om ophavsret skal overholdes.

De billeder vi lægger ind, er du velkommen til at benytte.

Alle billeder som vi skal have fremsendt af dig, skal leveres:

  • Navngivet (hvad er der på billedet)
  • Være i den korrekte opløsning
    Headere (fuld bredde) 2000px
  • Være komprimerede max. 200 KB

Billedernes størrelse er vigtig i forhold til loading time og skarphed. Navngivning er vigtig af hensyn til både Google og at kunne finde dem i billedarkivet.

Billed- og tekstredigering er en meget tidskrævende process, hvorfor den del ikke vil indgå i et tilbud.

Modtager vi billeder i forkert opløsninger og/eller unavngivet, vil dette blive faktureret som ekstra tidsforbrug.

Har du ikke styr på billedredigering, anbefaler vi at du tilkøber Billedredigering!

Overdragelsen

Når din hjemmeside er endelig godkendt, er tiden inde til at lægge det online.

Der vil ikke blive en decideret overdragelse, da vi allerede fra start, opretter alt i dit navn – både på hjemmesiden og hos de forskellige leverandører (host, theme mm.)

Har du en hjemmeside i forvejen som skal udskiftes med din nye hjemmeside, så er det i dette led, at vi skifter din host og får overdraget dit domæne til dit nye setup.

Umiddelbart inden din hjemmeside bliver lagt online, vil vi fakturere dig 2. og sidste rate på de resterende 50%.

Adgang til Kontrolpanelet

Når vi er færdige med dit site, får du overdraget alle koderne til kontrolpanelet mm. Når det sker, overdrager vi ligeledes ansvaret for hvad der efterfølgende måtte sker på sitet.

Webmaster eller Vedligeholdsaftale

Med en Webmaster- eller Vedligeholdelsesaftale, sikres du at dit site altid er 100% opdateret og velkørende. Vi styrer arbejdet i kontrolpanelet – det vil dermed forblive vores ansvar at sikre at “backend” fungere som det skal.

Ønskes der ikke at indgås en samarbejdsaftale, anbefales det at du sætter dig grundig ind i vigtigheden af opdateringer.

Deadlines

Medmindre der er tale om en meget omfangsrig hjemmeside/Webshop, så ligger deadline på et hjemmeside/webshop projekt på op til max. 1 måned at udvikle og designe.

Dette er dog alt afhængig af hvor hurtigt vi modtager tekster, billeder, korrektur og godkendelser.

Manglende godkendelser og feedback

Hvis vi skal vente længe på at få kommentarer og godkendelser, må det forventes at vi sender fakturaen på 2. rate inden projektet er færdiggjort.

Det sker indimellem at en kunde enten har for travlt, er taget på ferie eller at den hjemmesideansvarlige er blevet udskiftet. I  sådanne tilfælde oplever vi større “pauser” i projektet og efterfølgende større ændringer. I situationer som dette må det forventes at 2. rate af fakturaen fremsendes og ved endelig færdiggørelse fremsendes en faktura på ekstra tidsforbrug.

Tidsforbrug udover tilbud

Al tid forbrugt udover det i tilbuddet aftalte, vil blive faktureret med kr. 700,- pr. time

For god ordens skyld bør vores Forretningsbetingelser altid læses inden en aftale indgåes.

Vi arbejder med CMS systemet “WordPress” – verdens mest populære platform, så populært at 1 ud af 5 hjemmesider er bygget på WordPress platformen.

WordPress er en gratis platform som er nem at arbejde med – og du ejer selv en hjemmeside lavet i WordPress.

Alle hjemmesider bygges i Temaet DIVI fra Elegant Themes, som vi mener er blandt markedets bedste med uendelige mange funktionaliteter og designmuligheder.

Herudover leverer de en fantastisk support og et hav af tutorials.

Ingen bindinger

Du ejer selv dit site

Unikt design

100% kundetilfredshed

Et tæt samarbejde